Hip Arthroscopy آرتروسکوپی هیپ
Hip Replacement Surgery تعویض مفصل لگن
تعویض مفصل لگن
Knee Arthroscopy آرتروسکوپی زانو

آرتروسکوپی زانو چگونه انجام می‌شود؟

آرتروسکوپی زانو یک روش جراحی است که به منظور تشخیص و درمان مشکلات مفصل زانو انجام می‌شود. جراح پیش از انجام آرتروسکوپی زانو یکی از اقدامات زیر را انجام می‌دهد:

• بی‌حسی موضعی (بی‌حسی زانو به تنهایی)
  • بی‌حسی ناحیه‌ای (بی‌حسی از کمر به پایین)
  • بیهوشی عمومی

در صورت انجام بی‌حسی، شما می‌توانید نحوه اجرای آرتروسکوپی زانو توسط جراح را در صفحه نمایش مشاهده کنید.

جراح ابتدا یک برش بسیار کوچک روی زانو ایجاد می‌کند. سپس محلول آب نمک سترون به داخل برش پمپ می‌شود. به این ترتیب مشاهده داخل مفصل برای جراح ساده‌تر می‌شود. آرتروسکوپ که دوربین کوچکی به سر آن وصل است از طریق برش وارد زانو می‌شود. در همین زمان تصویر دوربین، روی صفحه نمایش قابل مشاهده است. جراح به کمک آرتروسکوپی زانو مفصل زانو را با دقت مشاهده می‌کند.

جراح پس از تشخیص مشکل زانو به درمان آن بپردازد. برای این منظور ابزارآلات کوچک جراحی را از طریق برش‌های ایجاد شده روی زانو به سمت محل جراحت هدایت می‌کند. پس از انجام جراحی، با تخلیه آب نمک از مفصل و بخیه زدن برش‌ها، آرتروسکوپی زانو پایان می‌یابد.

آرتروسکوپی زانو به چه منظوری انجام می‌شود؟

معمولا پزشکان در صورت مشاهده بیماری‌های دردناک زانو که به کمک روش‌های غیرجراحی درمان نشود، آرتروسکوپی زانو را پیشنهاد می‌دهند. روش‌های غیرجراحی شامل استراحت، فیزیوتراپی و درمان‌های دارویی و تزریقی برای کاهش التهاب است.

به کمک آرتروسکوپی زانو می‌توان علائم دردناک ناشی از بسیاری مشکلات شامل آسیب به سطح غضروف و دیگر بافت‌های نرم اطراف مفصل زانو را برطرف کرد.

معمولا آرتروسکوپی زانو برای تشخیص یا درمان مشکلات زیر به کار می‌رود:

• برداشتن یا ترمیم پارگی منیسک
  • پارگی رباط صلیبی قدامی و خلفی